donderdag, augustus 03, 2006

Curieuzeneuzemosterdpot

We gaan hier niet rond de pot draaien: ik ben curieus. Ik kan daar niet aan doen, het is de aard van het beestje. Als ik ’s avonds voorbij een verlicht raam wandel, draait mijn hoofd automatisch en wil ik zien naar welk tv-programma men kijkt. Zie ik een cd-rek bij iemand thuis, dwalen mijn ogen snel even weg. Sta ik aan te schuiven in de Colruyt, probeer ik te raden wat er allemaal in het karretje van mijn voorganger ligt. Omdat ik ook nieuwsgierig ben hoe erg het met u is gesteld heb ik een kleine test:
Stel: iemand krijgt een verkeerd geadresseerd postkaartje en moet dit dus opnieuw in de post binnensteken. Die persoon slaakt een krachtterm en gooit het kaartje op leesafstand van uzelve.

  • u mompelt “tsss tsss, die postbodes toch” en doet gewoon verder waar u ook mee bezig was.
  • U kijkt naar de voorkant van het kaartje en wou dat u ook in Torremolinos zat.
  • U neemt het kaartje ter hand en bekijkt vlug ook eens de achterkant waarna u aansluit bij antwoord A.

10 opmerkingen:

Maxentia de Beauvais zei

1)Het is geen curieuziteit maar interesse.
2)Ik lees alles wat los en vast zit, ik kan het niet helpen. Zelfs ondersteboven, als iemand voor me zit.

yab zei

Antwoord C voor mij, alstublieft.

Anoniem zei

antwoord C: want nieuwsgierigheid is een schone deugd ;o)

Anoniem zei

Ook voor mij een C'tje alstublieft.

Ik ben een echte curieuzeneuze. Alles moet ik weten! Eigenlijk wel vreemd, want zelf los ik nooit iets..

Anoniem zei

curiositeit is erfelijk, vooral van moeders kant

Unknown zei

Geef mij ook maar C

Pierre Vis zei

In de eerste plaats zou ik mezelf wel in Torremolinos wensen en vr de rest zou ik waarschijnlijnlijk wel s loeren nr de achterkant (C dus)

Nathalie zei

antwoord C. Gewoon, omdat ik wil checken of het niet iemand bij mij in de buurt is "ofzo", anders kon ik een helpende hand toesteken *engelachtige glimlach*

Anoniem zei

Ik gebruik altijd het studie-excuus: als psychologe in wording MOET je gewoon curieus zijn, zonder een gezonde dosis nieuwsgierigheid geraak je niet ver in dit vak :-D C dus...

Anoniem zei

ohhh, ik dacht dat jij me riep ..

:-))