vrijdag, augustus 04, 2006

Toen onze mops een mopsje was

Ik was 12 toen ik mijn eerste single kocht (take on me van A-Ha), 14 voor mijn eerste LP (Modern Talking (no further comments please)), 15 voor mijn eerste cassette (Trash van Alice Cooper) en 16 voor mijn eerste CD (Meisjes van Raymond).
Kleine H. is bijna twee en heeft nu al twee handen vol cd’s en DVD’s. De mooiste CD is ongetwijfeld die van kapitein Winokio. Daarin zetten tal van artiesten hun tanden in bekende kinderliedjes. De versies van Jan Decleir en wawadakwa (al die willen te kaap’ren varen), vive la fĂȘte (hop paardje hop) en Buscemi (Mieke houdt u vast) zijn echte pareltjes die blijven hangen. Zo lopen wij hier al dagen “toen onze mops een mopsje was” te zingen ten huize du coin en zet kleine H. steeds de polonaise in op “hop paardje hop”.
Als u ooit nog eens op kraambezoek moet en u zoekt nog een origineel cadeau: naar de platenboer!

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik bestel je alvast de volledige 'back catalogue' van Samson. Geen dank.

Anoniem zei

Fantastische tip. Het zoontje van vrienden van me wordt binnenkort 2 jaar, en ik was nog op zoek naar een leuk cadeau! Thanx!

Sana follia zei

Mijn zoontje wordt volgende week 2 en is verzot op "dansse en singe". Aangezien Bumba en piet pijaat mij de strot uit beginnen te komen lijkt het mij een superkado. Alvast bedankt voor de tip.

Unknown zei

Zou het dan toch waar zijn dat, naarmate men ouder wordt, terug kinds wordt.

Anoniem zei

Modern Talking... Van een moedige outing gesproken. Maar kom, het kan verkeren. Ook ik heb ooit een plaatje gekocht van... Jason Donovan.