dinsdag, augustus 29, 2006

Over zwoele telefoonstemmen en pinten pakken met smiling cobra en Alcyon

Op het werk heb ik regelmatig mensen aan de lijn die ik enkel via telefoon ken. Automatisch ga je op die zwoele, irritante, nasale of beverige stemmen gezichten plakken. Als je die mensen dan toch eens in levende lijve ontmoet zit je er meestal ferm naast. Hetzelfde met de zoetgevooisde radiostemmen. Maar dat mysterieuze en niet-tastbare is voor mij nu juist één van de charmes van de radio. Je focust op de stem en de rest doet er eigenlijk niet toe. Ik heb dan ook geen behoefte om op de site van radio 1 te gaan zoeken naar foto’s van pakweg Machteld Libert of Lode Roels.
Om van de bloggers nog maar te zwijgen. Vaak moet ik lachen om bepaalde stukken of leef je mee met (her-)examenstress, de aankoop van een nieuw fototoestel of ik-ben-in-de-vijver-gevallen-verhalen. Je krijgt het gevoel dat je iemand daardoor tot op zekere hoogte kent. Maar het kan goed zijn dat mocht ik een pint gaan drinken met Nick, Tomadde, Dramoghe of de Lou dat dat ontzettend zou kunnen tegenvallen en we na een half uur al vechtend over de grond rollen; ’t zou natuurlijk ook wel heel goed kunnen meevallen hé!

10 opmerkingen:

Anoniem zei

Tja, wie weet... Smiling Cobra zou zich wel eens als een West-Vlaming kunnen voordoen, maar is hij dat in het echt wel...? :D

Anoniem zei

Misschien valt dat al bij al wel nog mee hoor. Zolang je mij blijft trakteren en zo :p

Anoniem zei

Misschien valt dat al bij al wel nog mee hoor. Zolang je mij blijft trakteren en zo :p

Unknown zei

Normaal zou het wel het laatste zijn denk ik.

Anoniem zei

Als West-Vlaamse pseudo-kluizenaar -- en ja, Alcyon, het lijkt misschien niet zo, maar ik ben een West-Vlaming pur sang -- schijn ik nogal mee te vallen in de kook, hetgeen vooral tot uiting komt tijdens het pakken van pinten.

Maxentia de Beauvais zei

Dat heb ik nu ook! Zat dit weekend in mijn favo café en terwijl ik naar de overige klanten keek probeerde ik me voor te stellen hoe mijn favo bloggers eruit zien. Van Alcyon weet ik het, hij staat uiterst rechts op de foto bij Big in Belgium snoezig te wezen.

Anoniem zei

Een pint met "vreemden" gaan pakken valt best mee.

Heb dit eens met forumleden gedaan. Helaas was toen de opkomst magertjes maar de afwezigen hadden ongelijk.

Zelf heb ik ook al eens gedacht om eens samen iets te gaan eten of drinken, maar is hier wel intresse voor?

Sommige bloggers heb ik al gezien/gehoord, anderen hoor ik via email en sommigen ken ik van hun blog.

Anoniem zei

Nu heb je een beeld van iemand terwijl dat wel eens totaal anders kan uitdraaien, wat daarom niet negatief is hoor.

Anoniem zei

>> Buddha:
Bwa, ik zou dat wel zien zitten. We zitten wel met twee kleine ukken, dus het past niet altijd...

Anoniem zei

@ Alcyon: Gewoon op een moment dat het voor iedereen, de meesten past hé.