woensdag, augustus 16, 2006

Door mijn schuld, door mijn schuld, door mijn grote grote schuld

Mijn 4daagse bezinning als solo-gospelkoor begint hier één en ander naar boven te brengen. Schrijven op een blog werkt precies heel therapeutisch. Jaja, niet dat ik een pilarenbijter was, maar jarenlange opvoeding in het degelijke katholieke onderwijs laat toch zijn sporen na. Ik begin mij “Saint Pierre du Coin” te voelen. Misschien moet ik er hier een openbare biechtstoel van maken waar u uw talrijke zonden kan komen belijden.
U prevelt gewoon “eerwaarde vader geef mij uw zegen, want ik wil mij tot god bekeren” en dan belijdt u in de comments uw zonde. Saint Pierre zal dan streng maar rechtvaardig oordelen en uw boetedoening meedelen.
*Saint Pierre sprenkelt royaal met gewijde vittel, doet zijn stola aan, zet zijn cd van “this mortail coil” op en verklaart de biechtstoel voor geopend*.

13 opmerkingen:

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Anoniem zei

Ik wou wat biechten, maar de commentaar hierboven gaf zoveel aanleiding tot zondigen dat ik dat voorlopig nog even uitstel.

Anoniem zei

LoL @ Smiling Cobra

Ik ben vrij van alle zonden Saint Pierre.. mag ik dan nu de eerste steen werpen?

pierre du coin zei

Mijn waarde gelovigen. 't is alsof de duivel ermee gemoeid is. De biechtstoel is nog maar geopend en meteen een spampost over vuile dinges en zo. Na enig exorcisme mijnentwege is deze duivelse commentaar uitgewist.
@ smiling cobra: mijn zoon, ik luister
@ dramoghe *pats* steen op kop. Voorwaar, ik, en alleen ik gooi hier met de stenen. Nederigheid is een schone deugd jongedame!

Anoniem zei

Miljaar de comment hierboven is verwijderd. Wilt dat zeggen dat hij nu zonder zonden is Saint Pierre? Of was het nogal knt... Toevallig familie van Liliane, muahaha.

Pierre Vis zei

Doe je ook aflaten? Ik ben er nog wat te jong voor en ik hoop dat mijn dagen nog niet geteld zijn, maar eenmaal het zover is..

PS: Die letterbeveiliging van Blogspot is mss wat vervelend, mr het houdt spammers wel weg..

Elsbabbel zei

pfffff, waar zou ik eens beginnen ??

Unknown zei

Mag ik morgen terugkomen, ik heb van daag geen luisterend oor.

pierre du coin zei

@ iedereen: gaat nu allen heen in vrede.
Iedereen in koor "wij danken God".

Nathalie zei

Daarom ben ik Asatrú, en wij kennen het begrip "zonde" niet ;) *danst weg*

Anoniem zei

Leve biechten... beter spijt hebben van iets dat je wel gedaan hebt, dan spijt over iets wat je niet gedaan hebt :-)
Zeg dat God het gezegd heeft!

Anoniem zei

@ Nathalie: Asatrú? Nooit van gehoord.. wat is dat voor iets?

artspotter zei

Heb jij dat bordje daar misschien geplaatst?
Kijk eens op 17 augustus bij http://www.artspotter.blogspot.com/