donderdag, augustus 31, 2006

Dames met pit

In de rode loper zag ik onlangs een stukje over de memorial Van Damme. Een aantal “babes” hadden de spikes aangebonden en hebben in een onderling duel uitgevochten wie nu echt de “snelste” is. Evi Gruyaert, de Meulebeekse gazelle, haalde het met drie BH-lengtes voorsprong. Groot was mijn verbazing toen ik voor de start tussen het druk stretchende langbenig vrouwvolk plots een mij wel heel bekend monkellachje zag. Zag ik het goed? Jaja, geen twijfel mogelijk. Ze richtte zich op en bekeek als een moederkloek naar al die jonge kuikens rond haar. Een overwinning zat er niet in, maar het feit dat ze daar ook aan de start stond vond ze duidelijk hoogst amusant.
Jaja, ik heb het voor Martine Tanghe. Zij laat Goedele Liekens en Kathy Lindekes ver achter zich in mijn top drie van toffe madammen.

12 opmerkingen:

Pierre Vis zei

Klein ergernisje mbt Martine: Als het nieuws begint en ze is al in beeld, waarom moet ze dan nog altijd snel iets op haar blad pennen of nog snel even iets doen op haar computer?
De laatste woorden van een vurige liefdesbrief? Of nog snel even dat mailtje verzenden om haar vlucht naar zonniger oorden vast te leggen?!

Anoniem zei

martine rocks! Veel cooler dan vtm's BiRRRgit VanMol :-) maar naturlijk niet zo cool als Wim Devilder...;-)

Anoniem zei

Martine is sinds jaar en dag mijn favoriete. Ze spreekt het fraaiste Nederlands dat ik ooit heb gehoord.

Anoniem zei

Ik moet altijd eens glimlachen als ze aan het einde van het journaal zegt "Bedankt dat u bij ons was".

Desalniettemin kan ze nog in de verste verte niet tippen aan Goedele hoor, daarvoor mag ze eens wat meer voor het vrouwvolk beginnen doen.

Anoniem zei

ik vind birgit van mol en martine prenen vind ik toch damiger en pittiger
maar martine tanghe is dan ook een generatie too far. de andere ook maar iets minder

van mijn generatie weet ik het goed niet...geen van die madammen is mijn type al die frivole naive seutjes...

Anoniem zei

Geef mij toch ook maar Martine. Ze is dan wel geen Miss België geweest maar heeft dubbel zoveel uitstraling als die esthetisch 'mooie' popjes van V.T.M.

gypsy zei

sinds mijn favoriet (bavo claes: wie anders??) van het scherm verdwenen is, zeg ook ik volmondig: martine rules!

Bar zei

Martine doet dat nog altijd zeer goed, na al die jaren. Sigrid spreekt bijzonder mooi Nederlands, alleen spijtig dat haar "gehijg" aan het begin van elke zin zo storend is. Maar the one and only Wim Devilder rockt toch nog altijd big time! GO WIM! :)

Sofie zei

Voor mij is het een nek-aan-nek race tussen Martine en Goedele. Omdat Goedele voor VTM werkt, wordt ze sowieso al als minderwaardig gezien. Pas van vooroordelen gesproken!

Sana follia zei

Martine en Phara de Aguirre, twee dames met pit.

Pierre Vis zei

Ik heb het meer voor Sigrid & Wim

Daarnaast heb ik telkens angst als die Catherine(?!) van de Sport in de studio zit. Dat kind ziet er oh zo breekbaar uit. Het zal maar eens gaan waaien in de studio..

En nog even helemaal naast de kwestie: zou weervrouw Sabine zelf haar outfit kiezen? Die van gisteravond (laat) vond ik in ieder geval redelijk spuuglelijk, maar ja, misschien ben ik gewoon niet mee met de laatste modetrends..

pierre du coin zei

Martine spreekt niet alleen in fraaie volzinnen, ze kan ze nog zonder fouten opschrijven.
@ Pierre Vis: als je haar nog snel iets ziet schrijven of typen zijn dat spellingsfouten die ze uit haar teksten haalt. Als ze off line gaan slaat ze dan met haar saccoche op de redacteur van dienst. Felle madam die Martine.