vrijdag, januari 26, 2007

het land van melk en honing

Vanmorgen gelezen in de krant: Vlaanderen op de vijfde plaats in de competiviteitsindex van het World Economic Forum. Hoera! Gisteren in de krant: Brussel in top 20 van de wereldhoofdsteden, weliswaar vrij dicht bij de 20, maar allé, toch ook wel hoera.

En dan lees ik ind dezelfde krant dat sommige dokters hun praktijk tijdelijk moeten sluiten omdat hun doktersbriefjes op zijn en ze niet snel genoeg kunnen bijgedrukt worden?
Hallo? Hoe kan dit in hemelsnaam gebeuren? Wij kunnen wel 2 landgenoten de ruimte in schieten maar we kunnen niet zorgen dat iedere dokter 5 boekskes met voorschriften liggen heeft? Ik weet ook wel dat je die doktersbriefjes niet gewoon kan copiëren maar dit zou toch geen probleem mogen zijn?

En terwijl ik dit hier zit te typen, bedenk ik me hoe banaal die doktersbriefjes eigenlijk zijn als je ziet hoeveel tienduizenden landgenoten in grauwe armoede leven in wat toch een welvaartsstaat met één van de beste stelsels van sociale zekerheid wordt genoemd.
Soms krijg ik daar een pesthumeur van 's morgens…

6 opmerkingen:

Anoniem zei

dan toch nog een prettige verderzetting van de dag!

Anoniem zei

Ik hoop dat het humeur tegen de avond dan wel opgeklaard is...keep on smiling!

Anoniem zei

dokters die geen briefjes genoeg hebben? nog niks over gehoord...

Anoniem zei

Inderdaad, onvoorstelbaar, he. En toch is het zo!

Chantal zei

Amsterdam stond hoog in de wereldstedenlijst, 6de volgens mij.

Anoniem zei

Ahum, ons Belgenlandje heeft 2 die gastjes ook maar met behulp van andermans materiaal de ruimte in gekatapulteerd hoor... ;)