woensdag, januari 24, 2007

Paul Van Buitenen achterna?

Het Laatste Nieuws is frontaal in de aanval getrokken tegen Lefevre en dokter Van Mol.
Gisteren deden 8 anonieme getuigen hun verhaal in de krant. Ik hoorde op radio1 een woedende dokter Van Mol zeggen dat de vraag niet was “of” maar “wanneer” hij de acht namen zou gevonden hebben.

Vandaag doet de krant er nog een hele schep bovenop: een renner van Quick-Step klapt uit de biecht en legt een pak belastende verklaringen af. Als die waar blijken te zijn…

De man zegt op het einde van het interview: “Het hele peleton denkt zo, alleen durft niemand het hardop te zeggen. Ik blijf anoniem omdat ik mijn huis moet afbetalen. Als ik stop en mijn geld veilig is, dan wil ik vrijuit spreken.”

In het wielerpeleton blijft het normaal altijd angstvallig stil als het over doping gaat. Omerta weet u wel. Ik hoop dat de renner zijn straffe uitspraken kan staven met onweerlegbaar bewijsmateriaal. Toch wel wat naïef om te denken dat hij lang anoniem zal blijven. Ik schat dat de ploeg uit een man of dertig bestaat. Als we ervan uitgaan dat het om één van de “minder” bekende goden gaat, hou je nog een naam of 10 over…

De man riskeert met 1 interview een streep door zijn ganse wielercarrière getrokken te hebben. Hebben na Paul Van Buitenen een nieuwe getuige die riskeert als een paria door het leven te moeten gaan omwille van aangeklaagde wantoestanden?

6 opmerkingen:

Anoniem zei

En Museeuw herinnert zich nu plots dat hij toch iets genomen heeft. Ik denk dat hij de bui ziet hangen.
Wie kan er nu nog onbevooroordeeld naar een koers kijken? Ik niet in alle geval.

Anoniem zei

Goh..plots beeld ik me in dat Kim Clijsters op doping betrapt wordt..dan zou ik mijn geloof in de mens toch voor even kwijt zijn.

Unknown zei

Nu Museeuw voor de rechter moet komen weet ineens iedereen van iedereen wel iets, van toeval gesproken.

Anoniem zei

Wat is dat toch met die sporters? Zijn ze allemaal zot geworden?

Rimbaloe zei

De anonimiteit van die Quick Step renner ligt tegen morgenavond gegarandeerd aan diggelen. Er circuleren al enkele namen...

Anoniem zei

anonieme getuige zou Wilfried Cretskens zijn