donderdag, januari 25, 2007

hoeveel vooravond wil je?

Vandaag is het dag van de poëzie. Ipv één van de gevestigde waarden op u los te laten, liever een stukje pironik:

"watersportbaan baai naait. in de vooravond om precies te zijn. het is te zeggen. het is maar hoe je het bekijkt. veel precies is er niet aan. het zijn schuifbare concepten. ik bedoel maar. het is winter bijkans. en donker voor vijven. hoeveel vooravond wil je? in elk geval was het ná vijven. gegeten had ik nog niet. dus dat is vooravond genoeg. lijkt mij althans."

Niet uit één of andere dichtbundel geplukt, gewoon een stukje uit zijn weblog. 't Is ook de enige weblog die ik al eens luidop durf te lezen. Poëzie uit de losse pols. Soms wou ik ook wat meer pironik zijn...

6 opmerkingen:

Chantal zei

geen poezie van mijn hand vandaag.... helaas

gypsy zei

ja dat van die vooravond was werkelijk goed gevonden hé. ik zal niet vergeten dat het een 'schuifbaar concept' betreft :-)

Maxentia de Beauvais zei

ja, goed hé, zit weer te smilen tot achter mijn oren als ik het herlees

Anoniem zei

Idd, een beetje meer Pironik en een beetje meer . Zijt gij trouwens Pierre-de-overbuur waarvan sprake? (o:

Anoniem zei

Woeps, 'een beetje meer Platonov', dus.

Anoniem zei

oei oei. is dat ook al poëzie. maar allez, merci.
en dan nóg niet in uw blogroll zitten...