dinsdag, juni 12, 2007

Ik kwam, ik zag en ik sloeg mijn slag

Zij die mij liefhebben weten dat ik altijd wel in ben voor een boekenbon. Ik sta de volgende ochtend al tegen openingstijd al voor de vitrine te kwijlen. Met de bon voor vaderkesdag was het niet anders. Mijn oogst:
  1. Jeroen Brouwers met "geheime kamers". Ik ben een complete Brouwers analfabeet dus ben razend benieuwd naar dit met prijzen overladen boek. En dat voor maar 5,95 euro!
  2. Herman Brusselmans met "ex-minnaar". Ik ben niet meteen een Brusselmans-verslinder, ik haakte ergens af bij de terugkeer van bonnanza maar deze, ook voor 5,95 euro, kon ik niet laten liggen. En met harde kaft hé mensen.
  3. Jim Marrs met " Regeren vanuit het duister. De ware macht van vrijmetselarij, de priorij van Sion, Illuminati, Skull and Bones onthuld." Joehoe. Geheime genootschappen rulen big time. Dit is zonder twijfel het eerste boek van de 4 dat ik zal lezen! 10 euro om meer te weten te komen over oeroude geheimen die eeuwenlangen in sinistere genootschappen werden doorgegeven, 't is geen geld mensen .
  4. Robert Bauval en Graham Hancock met "De boodschap van de sfinx. Sleutel tot de oorsprong van onze beschaving". Sluit wat aan bij vorig boek en bij mijn interesse voor tempelridders, heilige gralen enz. Ook voor 10 euro.
Mits een kleine opleg bij mijn boekenbon van 30 euro heb ik hier toch serieus een slag geslagen.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Beste vadertje Du coin, uw eerste boeken kunnen mij toch niet zo bekoren,de laatste twee zijn wel een schot in de roos. Ten huize du coin Leupegem hebben ze er ook van deze soort. Lang kunt ge ook niet wachten om uw bon op te souperen. Mr Ramirez heeft er nog een liggen (geldig tot september). Geef gerust wat tips.

Anoniem zei

Hm, laat mij toch eens weten hoe dat 3e boek was. Ik heb "The Holy Blood and the Holy Grail" gelezen, en hoewel de auteurs later toegaven dat hun belangrijkste inspiratiebron eigenlijk vals was (en dus de hele Priorij van Sion dat ook moest zijn), was het toch bepaald interessant. Dat is ook het boek waarop de Da Vinci Code gebaseerd was.