vrijdag, juni 15, 2007

Kroniek van een aangekondigd gelijkspel

Op het Europees Kampioenschap voetbal voor beloften zijn de Belgen goed bezig. Dit weekend moeten ze hun laatste match tegen het al zeker voor de halve finales geplaatste Nederland.

In een interview op Sporza zegt de Hollandse coach:

"De buitenwereld zal wel speculeren op een "salonremise", zodat wij de groep winnen en België zich plaatst, maar zoiets kun je niet afspreken." "Zeker niet op het niveau van de trainers. Maar ik merk dat de spelers die elkaar kennen van bij Ajax en AZ, wel veel sms'jes versturen. België verdient om door te gaan.”

Mocht ik on line gokken ik zou voor 0-0 gaan…

5 opmerkingen:

pierre du coin zei

't is uiteindelijk 2-2 geworden

Elsje zei

Gaan we die ook als een salonremise te boek stellen?

Ann zei

Stond hier op op de achtergond en heb 2 goals gezien van de 4. Telkens de Belgen. :o) Leek me toch nog een match waarbij beide partijen speelden om te winnen. Salonremise. Hoor je overal. Waar komt dat vandaan?

Anoniem zei

Een salonremise is een begrip uit het schaken en dammen
Het is een 'duel' waarin geen strijd wordt geleverd zodat het op remise eindigt.

Graag een bak Leffe van monsieur du coin voor deze intelligente bijdrage

pierre du coin zei

@ ramirez: ik zal u zaterdag een leffeken trakteren! Een glas wel te verstaan.