dinsdag, oktober 10, 2006

De groeten uit onverdragistan

Shit, shit, shit.

Zondag heeft bijna 1 op 4 van mijn stadsgenoten op Vlaams Belang gestemd. Voor de provincieraadsverkiezingen zelfs 27,5%. Ik ben er nog niet goed van. Ik ben tegelijk boos, beschaamd, verontwaardigd en ontgoocheld.

Gisteravond stond op teletekst dat er een coalitie komt tussen CD&V, SP.a en VLD. Ik was blij dat er toch al snel een akkoord was om samen te besturen. Al vrees ik dat de invulling van het bestuursprogramma en de postjes andere koek zal zijn.
Ik hoop uit de grond van mijn hart dat een hechte bestuursploeg het heft in handen neemt.

Shit, shit, shit…

5 opmerkingen:

gypsy zei

wel pierre, toen ik zondag de uitslag voor aalst zag, moest ik spontaan aan u denken... ik hoop van harte met je mee dat die hechte bestuursploeg het tij kan keren. antwerpen heeft getoond dat het kan! en de oijlsterse (zeg ik dat juist?) blauwen zullen allicht niet nog eens de truuk met de afscheurlijst proberen?

Anoniem zei

er zijn fijnere dingen dan het vb rondom je te hebben *ril*.

Anoniem zei

Verschietachtig hé. Ik heb ook even moeten slikken toen ik die bruine vlek op het kaartje van mijn verkiezingsuitslagen zag staan en dat dan ook nog eens Aalst bleek te zijn.
Schaamtelijk, zonder meer.

Anoniem zei

't is misschien een magere troost - maar het teleurgesteld gezicht van meneer De WInter na de A'pse uitslag, geeft toch wel een kick of niet? Ook het pover aantal stemmen voor Annemans luidt het begin van het einde in. Maar ondertussen draag je in Aalst de resultaten van al dat gekibbel van de VLD'ers & Co. Gelukkig is er nog Aolst karnaval:)

Pink Lady zei

In Boortmeerbeek haalde het Vlaams Belang (dat daar voor de eerste keer opkwam) 14% van de stemmen... Zeer vreemd. Bij ons is er amper criminaliteit, zijn er amper "vreemdelingen" die buitengekeerd zouden kunnen worden en heeft eigenlijk iedereen het goed! Waarom kan ne mens ni gewoon tevreden zijn?