dinsdag, oktober 24, 2006

Mijn zesde zinnig tuig

Een zesde zintuig is iets wat men spontaan met vrouwen associeert, maar af en toe voel ik ook iets aan mijn water (wat een rare uitdrukking is dat toch).
Zaterdagmiddag ging ik met kleine H. in de buggy om brood. Toen we buitenkwamen lag er een grote zwart hond, leiband naast zich, met de kop op de poten braaf op zijn baasje te wachten. Ik kon nog net door met de buggy maar moest dan vlak naast de hond wandelen.

Plots voelde ik iets aan mijn water (?) en schoot mijn zesde zintuig in werking. Ik besloot meteen de straat over te steken en aan de overkant verder te gaan zonder de hond te passeren. 2 minuten later een oorverdovend geblaf en zie ik nog net de hond rechtspringen en naar de arm van een oude man vliegen. De eigenares was direct uit de winkel en sleurde man en hond binnen. Een pantoffel bleef achter op het trottoir…

Niets liet een minuut eerder vermoeden dat de hond dit zou doen, en ik was al te ver om te zien wat er nu precies gebeurd was. Misschien had de man wel op een poot gestaan of zo. Maar ik was in ieder geval blij dat ik de straat was overgestoken.

Nu dame fortuna mij toch in het oog aan het houden was, stapte ik prompt een dagblandhandel binnen en vulde een lottoformulier in. Blijkbaar moet ik haar delen met een pak anderen want het was zaterdagavond geen jackpot. Maar kleine H. lag veilig en wel in haar bedje en dat is wat telt hé mensen.

Man, man du Coin. Zo’n melige post en de kerstdagen moeten nog komen…

10 opmerkingen:

Anoniem zei

Da's meestal de miserie met een zesde zintuig he. Je weet niet wat er anders zou gebeurd zijn... Alleszins sjans dat jullie zelf niet geattaqueerd zijn door de hond...

Anoniem zei

Honden zijn onvoorspelbare beesten, zelfs de allerbraafsten halen soms rare streken uit.

Blij dat je zesde zintuig in actie schoot! De ideale papa ;o)

Anoniem zei

Amai, da's schrikken zeg. Ik betrouw Bruce ook niet met de kindjes. Vandaar dat hij nu iedere dag buiten zit. Gelukkig aanvaardt hij dit zonder problemen. Als beloning ga ik vaak met hem alleen eens wandelen.
Geef H een dikke knuffel van mij!

yab zei

Tja, honden blijven dieren en dus onvoorspelbaar, hoe hard hun baasjes soms ook het tegendeel beweren.

Pink Lady zei

Amai zo verschietachtig! Waar die (vrouwelijke? niet dus) intuïtie al niet goed voor kan zijn... Weer een spannend verhaal om later te vertellen! En die Dame Fortuna laat zich niet misbruiken, altijd beter om die lotto nummers te gebruiken die je gedroomd hebt!

Anoniem zei

ik hou wel van je schrijfstijl! Je schrijft met een aangenaam ritme dat prettig leest!

Anoniem zei

phoe! das even geluk hebben. Nieuwe honden vertrouw ik ook voor geen haar, ze moeten altijd krediet winnen bij mij...

Anoniem zei

verdorie he, die honden heeee
vorige week een drol voor mijn deur.. en kmoet er ook nie van weten als ik ze moet passeren op het voetpad... hou die dieren op het platteland, niet in de stad

Anoniem zei

ik kan me voorstellen dat ik met een kind ook sneller dat ommetje zou maken. voor de rest nog even zeggen: mensen, een trein dat is toch geen plaats voor een hond. stinkende honden enzo.

Anoniem zei

kan ik even je zesde zintuig lenen? onlangs kreeg ik nog een hap van een hondje ... plezant was anders.