woensdag, oktober 04, 2006

Slogan, sloganner, sloganst,sloganesk...

Ik moet zeggen dat de originaliteit van de verkiezingsslogans ver te zoeken is dit jaar. ’t Is natuurlijk niet makkelijk om steeds nieuwe originele slogans uit de mouw te schudden, maar toch. De enige slogan die toch enige emotie bij me losmaakte, maar dan in negatieve zin, was de “Recht voor de vuist!” slogan van een VB-kandidaat.

Moest ik kandidaat zijn ik zou mij zo verkopen:
  • “Drinkt maar allemaal een bierken van Pierken”
  • “Wilt u meer plezier, stem voor de Pier”
  • “Stem voor Pier, de ijverige mier”
  • “It’s clear, stem Pier”
  • “Pier in ’t bestier” (klinkt wel in het plaatselijk dialect)
  • “Pier, gij lekker dier” (affiche met kunstzinnig naakt) (huivering)

    Nog suggesties? En zou mijn slogan u over de streep kunnen trekken?

13 opmerkingen:

Anoniem zei

Interesseert politiek u voor geen zier? Stem dan niet/zeker voor de Pier! ;)

Ik had gisteren een foldertje in de bus dat je moest openvouwen in het midden. Vooraan stond: Is het u niet om het even? Vanbinnen stond dan: Stem dan voor de Steven!

Anoniem zei

dat van dat bier... als je wat ethiek en beroepseer hebt...

Anoniem zei

Is er in Aalst ook geen VLD'er met "rechts voor de raap"? Ook met 'kunstzinnig naakt' als ik het mij goed herinner ;-)

gypsy zei

excuus pierre, ik kan niet meteen bijdage leveren tot uw campagne. maar wil je wel nog deze van Resul Tapmaz (spa-lijst gent) meegeven:

Ik ben wie ik ben, Resul streeft steeds naar Resultaat!

Pierre Vis zei

"Recht voor de vuist!" - Stem Rob Klop!

Anoniem zei

Voor enig vertier: tis bij de pier!

Unknown zei

Stem voor de Pier met bier hier.

Ariff zei

"Komt ge van veir, stemt dan voor de Pierre"

"Hebt ge graalijk goesting op een glaasje bière, stem dan best op den Pierre"

"Houdt u niet van papier, geef uw stem dan aan de Pier"

"Pier,Pier,Pier, bollekens van het vlaams belang kleuren, dat ziet ge van hier"

"Samen met de Pier op naar het stadsbestier !"

"Gasten rookt geen join, maar geef uw stem aan Pierre du Coin"

"Pierre de lijsttrekker, is alleszins beter dan Jean Marie Dedecker"

"Als Dewinter is int land, slaat de Pier al is op zijn tand(en)"

dat laatste moest toch rijmen he !

"Pierre Pierre Pierre, zonder een bolleken te kleuren komt hij niet veir"

Allez kga stoppen !

Anoniem zei

lekker met pier aan de zwier!

Anoniem zei

Beter een pier op 't stadhuis dan een pier in uw neus.

Anoniem zei

Tout le monde a besoin
de quelques Pierres du Coin

Iedereen is op zoek
naar een goeie pier van op den oek

Voila, al aan de tweetaligheid gedacht en alles!

pierre du coin zei

@ all: bij deze is mijn campagneploeg al gevormd se!
En met zwier geeft pier zijn ploeg een frisse pint bier!

Elsbabbel zei

Als u stemt voor
Pierre Coin Coin
danst hij met u
de French Cancan !