maandag, november 20, 2006

assume the position please

In tegenstelling tot de rest van de goegemeente vind ik dat er genoeg blauw op straat is. Mijn onveiligheidsgevoel ontstaat juist als ik agenten te paard zie patrouilleren in een drukke winkelstraat of als ik teveel naar prison break kijk.

Deze morgen steeg mijn onveiligheidsgevoel weer eens naar ongekende hoogtes. Ik was rustig aan het autorijden with nothing but the radio on. De regen kletste tegen mijn ruiten en ik van puur contentement tegen mijn dijen. Plots bemerkte ik in de achteruitkijkspiegel twee paar door kepies geflankeerde ogen. Shit, een combi in mijn gat.
Immediately I assumed the position: handen op kwart voor drie, ogen aan de spiegel geplakt en met mijn rechtervoet vlug nog enkele-net-niet-legaal-gedownloadde cd’s aan het kapot stampen. Ik kreeg al angstvisioenen van ontbrekende groene of rode kaarten maar de subtiel besnorde behoeders van de wet sloegen dra rechtsaf. Een zucht van opluchting ontsnapte mijn sluitspier.

Damn you steamy windows.

12 opmerkingen:

Anoniem zei

Euh ... moeten de handen niet op vijf vóór twee???!!

Anoniem zei

Ik ken het gevoel, ik ben ook nooit op mijn gemak met die gasten in de buurt. Hoe minder flikken ik zie hoe beter.

Anoniem zei

Allez, blij te lezen dat ge toch niet met zo weinig mogelijk verdachte bewegingen over je linkerschouder moest grijpen, en dan zàààchtjes trekken tot het rechtsonder *klik* zegt...

Anoniem zei

hehehe. Bij mij is het net omgekeerd: "oeh!! flikken! kijk, die heeft die coole coltrui aan waar mijn vriend ook zo mooi in is". Ik ben afgevlakt voor alles wat politie is, ik zie het logo en de uniformen zooo veel dat het mij niets meer doet...misschien ook niet zo goed?

Anoniem zei

het is toch zo een controversiele wereld waar we in leven... de mug wordt gezift en de kameel wordt doorgezwolgen...

Sofie zei

Als ik een combi zie heb ik altijd de neiging om mijn voet van het gaspedaal te halen, zelfs wanneer het helemaal niet nodig isK Mijn gordel heb ik altijd aan, dus daar hebben we geen last mee.

Unknown zei

Als je met alles in de wettelijke staat bent zoals het volgens het boekje zou moeten hoef je jezelf toch geen zorgen te maken, bij mij mogen ze altijd in mijn kont hangen, mij maakt het niet uit, die cd's is ok als het voor eigen gebruik is mag dat ook, dus dat is ook geen probleem..

Maxentia de Beauvais zei

Jaja, maar in de wagen zitten met nothing but the radio on....dat ze dat niet gezien hebben, zo'n naakte du coin!

Elsbabbel zei

Pierre, zooooo bang van de flieken ?
Ben je zeker dat je niets op uw geweten hebt ?

Anoniem zei

haha ! betrapt ! waar zijn die illegale cd's naar toe Mr. Du Coin !!! ? ! :-)

Anoniem zei

Lol, cd's in frut trappen. Zo snel doorzoeken ze je auto niet hoor.

Anoniem zei

Je hebt vergeten te vermelden dat je de klaarliggende joint in je aars hebt gestoken. Ten huize Ducoin loopt iedereen high rond telkens je een scheet hebt gelaten.