woensdag, november 15, 2006

The Japanese connection

Op ieder WK wielrennen rijdt ook altijd wel een eenzame Mexicaan, Iraniër of Jappannerken mee. Zo iemand om den hoop te vullen en die volgens het reglement niet kan geweigerd worden. Zo’n grijze muis die niet in beeld komt, tenzij hij toevallig tijdens de start met een smile tot achter zijn oren schuin achter een beroemdheid staat. Na de eerste ronde staat hij al fluitend in de douche en is ruim op tijd aan de aankomst om te supporteren voor de echte vedetten.
Wel zo voelde ik mij gisteren na de top-100 bedoening van clickx. Mijn bezoekersaantal heeft een eenmalige piek bereikt. Allemaal mensen die blijkbaar met 0 seconden aanwezigheid niet rap genoeg weer weg konden. But who cares? I had my 15 seconds of fame. Hell, ik heb voor het eerst en laatst in mijn leven eens op mijn eigen kunnen stemmen.
Aan iedereen die een stem overhad voor mij: hartelijk dank. U heeft het japannerken in mij een ongelooflijk plezier gedaan.

*pierre maakt ongelooflijk diepe Japanse buiging en slaat een glas saké achterover op de gezondheid van zijn vriendelijke medemensen*

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Schol! Is het zelfgestookte saké? Want daar heb ik slechte ervaring mee. Maar had toen wel genoeg binnen, ongeveer een halve spa-fles.

gypsy zei

oei, heb ik dan mijn stem uitgebracht op de raarste kwiet in de top 100? bij deze heel veel succes gewenst!