donderdag, november 09, 2006

open sollicitatie voor een plaats in "beauties and the nerds"

Bij deze een gooi naar de "nerd van de week nominatie".
Eén van de eerste dingen die ik ’s morgens doe als ik beneden kom is effe teletekst bekijken. Kom ik ’s avonds thuis wil ik voor ik ga slapen toch nog eens snel piepen. Tijdens de pauze van Prisonbreak zondagavond moet ik per se nog eens op de vrt-site naar de tussenstand van de zondagavondmatch kijken. Let’s face it: ik ben verslaafd.
Ok het is geen hoogdravende lectuur, maar sommige teksten zoals “ de laatste lachte in München” of “Jawel, Dallas leed weer verlies” doen mij toch glimlachen. Redactielid van teletekst is een zwaar ondergewaardeerd beroep vind ik. Ik zie die mensen daar zaterdagsavond in een piepklein bureautjen al zitten luisteren naar de live-radioverslaggeving van de voetbal en dan als een gek beginnen typen als er weer ergens een goal gevallen is.

Mijn favoriete teletekst pagina’s op vrt:
101: laatste nieuws
130: regionaal nieuws in Oost-Vlaanderen
400: algemeen sportoverzicht
420: wielrennen
500: voetbaloverzicht
504: voetbaltussenstanden
544: derde klasse A
547: vierde klasse B
En voor het tv-overzicht kan ik u van harte den 101 op vt4 aanbevelen.

14 opmerkingen:

Anoniem zei

zouden we geen zelfhulpgroep oprichten? ik ben ook zwaar verslaafd... teletekst beschouw ik zelfs als onze derde post (ah ja, wij kijken met een antenneke). mijn favorieten: 101, 130, 202, 204, 450, alles van 800 -helemaal uit het blote hoofd, hoe schaamtelijk is dat niet?

Anoniem zei

Uw kandidatuur zou worden weerhouden, als 't aan mij ligt! ;)

Ik durf wel eens kijken naar 200 (programmatuur op VRT alleen), maar vooral 888 vind ik een prachtige uitvinding, zeker als alle twee de kinderen tegelijk lawaai maken voor tien en ge nét Witse wilt volgen!

Anoniem zei

Qua nerdigheid kan het misschien al tellen dat Gypsy en ik hier allebei opduiken kort nadat uw bericht is verschenen... Mijn nieuwsstromen in Opera worden elke dertig minuten bijgewerkt, de uwe ook? ;)

Anoniem zei

m'n zapper is kapot, kan teletekst niet meer oproepen :(

Anoniem zei

over welk van de pauzes tijdens prison break heb je het? Die eerste pauze van tien minuten nadat we vijf minuten serie te zien kregen?

patricia zei

ik vind wel dat enkel een verslaving aan teletekst niet voldoende is... er moeten nog "nerdige" eigenschappen in uw dossier aanwezig zijn voor u aanspraak kan maken op een plaatsje

Anoniem zei

shit zeg, vroeger zag ik mijn ouders (toen ik nog thuis woonde dus) daar dikwijls op zappen, maar ik zou zelfs niet weten of ik teletekst heb op mijn televisie...ja zeker? ja :-)

Sofie zei

Wel, ik ben ook zo een teletekst verslaafde tot groot jolijt van mijn ouders. De pagina's: 400, 420, 500, 800, 101 dragen mijn voorkeur. Ook de luchtige verhaaltjes op 199 en 499 (rond sport) lees ik graag.

Anoniem zei

Ik ben niet een teletekst fan, ik haal al m'n info wel online.
Behalve het tv-overzicht, daarvoor zap ik altijd naar vt4 :)

Anoniem zei

Mijn favorieten?
705 uitslag euro millions (meestal oorzaak van depressies)
316 duivenberichten (zo weet ik wanneer ik de buurman-duivenmelker moet pesten!:)
699 brandstof (zo volg ik de oorlogsstrategie van Bush)
349 wereldklok (zo weet ik wanneer het vijf voor twaalf is in New york)

Maxentia de Beauvais zei

Hé! En ik dacht dat mijn vriend de enige was die niet kan slapen zonder geteletekst te hebben.

Anoniem zei

en u durft dit luidop en openbaar verkondigen?
;-)

Anoniem zei

ik ben verslaafd aan koffie...

Anoniem zei

De 504, all time favorite, absoluut!

En wat er dan bijzonder vervelend is: wanneer de voetbaltussenstanden gespreid staan over twee pagina's, en het véééél te lang duurt voor teletekst naar die andere pagina overgaat. En nergens een knopke op de remotecontrol om dat zélf te verzetten hé...