donderdag, november 16, 2006

The times they are changing my friend...

Vorige zaterdag was het Sinte-Maarten in Aalst. Wat raar om op 11 november de sint te gaan verwelkomen aan het station want ik heb gans mijn leven op 6 december Sinterklaas gevierd in Oudenaarde. Maar allé, ’t is niet omdat 1 op 4 stadsgenoten Vlaams Belang stemt dat we ons hier niet gaan integreren: Sinte Maarten it is.
Toen we hem zagen viel mij iets op waar ik niet direct de vinger kon op leggen. Maar toen werd het mij duidelijk: de sint had een frivole krul in de snor gelegd. Of zij hij per ongeluk zijn Kerstmanpruik opgezet hebben?

10 opmerkingen:

Anoniem zei

krulsnor, ziekenkasbril en witte mijter. okee, volgende keer onderscheid ik sintnikolaas en sintmaarten probleemloos van elkaar.
en sint martinus, is dat niet die goede vrijgevige man die zijn kleed weggaf aan een behoeftige? blijkbaar heeft hij op zijn beurt al een nieuw kleed gekregen van sinterklaas.

Anoniem zei

Vermoedelijk is hij gepromoveerd tot patroonheilige van een snorrenclub.

Unknown zei

Toon Hermans zaliger zij ooit eens over hem "Moet ni hebben van die man, met zijne zak op zijne rug en zijne zwarte piet".

Anoniem zei

ik vind het ook een rotvent... ik krijg nooit wat van'm!

Pink Lady zei

jamaaar... ge moet wel een heel jaar braaf zijn hé! En de sint weet alles, staat allemaal in dat grote boek van hem.

Rimbaloe zei

Wil je de echte waarheid over de Sint kennen? Ga dan eens kijken op mijn blog naar de twee tekstjes van vorig weekend...

Anoniem zei

en had de sint iets mee voor jou?

Anoniem zei

Witte snor? Krul? Was het Julien Vrebos?

pierre du coin zei

@nonkeljoe: ik vond het al wreed verdacht dat hij "susken" en "ketjen" zei tegen de kinderen.

Elsbabbel zei

't is een jeanet