vrijdag, september 22, 2006

Flahaut is coming soon to a town near you

Gisterenmorgen stond ik voor een rood licht aan de provinciebaan in Herzele. Ik was rustig van mijn cola aan het nippen toen ik plots twee para's met machinegeweer in de aanslag op de hoek van de straat zag staan. Toen ik wat beter rondkeer zag ik op elke hoek van de straat para's staan. Het Belgisch leger had met succes een kruispunt in Herzele off all places bezet. Ik moest meteen denken aan een boek van Dirk Draulans: "De charme van de chaos, berichten uit de burgeroorlog in België".

Hadden Leterme en Somers Onckelinckx één keer teveel getergd en had zij Flahaut naar de Vlaanders gestuurd? Was de meerderheid in Herzele het beu dat de oppositie altijd de verkiezingsaffiches kwam aftrekken? Werd via dit kruispunt doping voor wielrenners getraffikeerd? Enig navraagwerk leerde dat in heel België blijkbaar legeroefeningen bezig waren.
Toen ik die avond terugreed stonden onze jongens er nog. Ons leger is ook technologisch ook bij de koplopers in Europa. Enkele soldaten kregen zelfs instructies via SMS en MP3-speler.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hier in Roeselare was het ook van dat. Ik dacht eerst dat ze het A-team op het spoor waren maar gelukkig was het slechts een oefening

Unknown zei

In Nieuwpoort hadden ze de Ardeense jagers op de baan gestuurd, vroeger noemde men ze de varkens wegens de muts met de kop van een everzwijn erop.