donderdag, september 14, 2006

Stop de bordendiarree

Moest ik chief in command zijn zou ik in mijn democratische dictatuur terstond volgende verordeningen doordrukken:

  • In een weide horen enkel koebeesten thuis. Dus geen foto’s van breedsmoelkikkers die ons aanstaren met hun-stem-toch-op-mij-kijkende ogen. Het begint vaak met één enkel bordje maar voor je het weet staat er opeens een ganse bevriende kudde.
  • Alle partijen zetten hun programma duidelijk op papier en steken dat in een overzichtsfolder zodat we uitgebreid kunnen vergelijken. Om de drukkers niet regelrecht in het faillissement te storten kan dat op een gedrukte folder gebeuren.
  • Op vlak van het afschaffen van promotie-materiaal wordt enkel een uitzondering gemaakt voor een met een slogan bedrukte stylo, want stylo’s kan men nooit genoeg hebben me dunkt.
  • Alle overbodig geworden stocks van verkiezingsposters gaan naar de lagere scholen alwaar de jeugd zich kan toeleggen op de nobele tekenkunst en het verfraaien der aangeboden posters.
  • Ieder politicus die op de markt gesignaleerd wordt dient in het bezit te zijn van een boodschappenlijst en draagtas, waar dus geen folderkes mogen inzitten.
  • Politiek dienstbetoon wordt afgeschaft, als een politicus mij per se toch ter dienste wil zijn kan hij/zij mijn auto komen wassen.

    En last but not least: alle politici zullen met respect behandeld worden want ik ben wel blij dat veel mensen zich nog willen engageren in den politiek, voor welke partij ze dan ook opkomen, allé bijna elke partij.

8 opmerkingen:

Pierre Vis zei

100% akkoord!
Een duidelijke folder met alle standpunten vind ik persoonlijk ook véél duidelijker dan een poster met foto en holle slogan.

patricia zei

Fantastisch idee om affiches te recycleren in het onderwijs. Kan ik bevriende connecties aanspreken om me ook eens uit te leven en misschien mogen de beste exemplaren dan toch weer in de wei?

Anoniem zei

Die affiches werken ook danig op men systeem. En hoe kun je nu kiezen op basis van een (vaak slechte) foto? Ik kies toch altijd voor de lijst dus heb ik die affiches met lelijke gezichten op niet nodig.

Sofie zei

Bij ons is er zelfs al een partij aan de deur geweest. Ze stonden hier met een man of acht. Was wel even verschieten hoor als je de deur opent. Ze hadden wel een duidelijk programma boekje bij met concrete verbeteringspunten de volgende jaren. Véél beter dan die losse folders!

Elsbabbel zei

Yes ! Yes !
Stem voor Pierre !

Anoniem zei

Ik heb vooral compassie met de mensen die momenteel fuiven organiseren en reclame willen maken met een bord langs de weg...

Anoniem zei

Ik ben de verkiezingsborden al beu gezien en het moet nog beginnen. Om nog te zwijgen over de flyers die in de bus zitten. Die belanden regelrecht in de papiermand.

Anoniem zei

Ook verkiezingsbezoeken op zondagvoormiddag moeten verboden worden. Deze morgen had ik twee keer prijs: eerst de getuigen van Jehovah, daarna een toekomstige burgemeester.
Mijn ochtendhumeur is er niet beter op geworden. Een magere troost was wel dat de stemmenronselaar geflankeerd was door twee vrouwelijke kandidates - die maar bleven glimlachen!:)