woensdag, september 27, 2006

Ik zat erbij en ik keek ernaar

Ik ben een bijzit. Neen, geen minnaar, seksslaaf of toyboy want in onze spreektaal staat bijzit voor “aanhouder, bijslaap” of ander fraais. Voor alle duidelijkheid: als ik zeg dat ik een bijzit ben bedoel ik dus dat ik er zondag en acht dagen bij zal zitten in de voormiddag. Alle goedbewaarde geheimen uit de buurt zullen nu door mij ontsluierd worden. Het madammeken dat zich gedraagt alsof ze dertig is, zal nu als 40-jarige ontmaskerd worden, Geerts die eigenlijk Geraard heten zullen huilend weglopen als ik luid hun naam scandeer, travestieten die nog in een overgangsfase zitten zullen het mogen uitleggen. Jaja, dat wordt lachen geblazen.
Oh, en had ik u al verteld dat ik sinds kort ook een bijzit heb? Niet in de betekenis van minnares maar van iemand die naast mij zal zitten op 8 oktober. Want ten huize du coin hebben wij twee oproepingsbrieven gekregen om er bij te gaan zitten. Beste voorzitter van het stembureau, kleine H. laat bij deze weten dat zij heel goed overweg kan met stempels en officiële papieren en zich ook kandidaat stelt. Dus als u een algemene ramp wil voorkomen zal u toch één van ons beide moeten excuseren om kleine H. in toom te houden…

8 opmerkingen:

Pierre Vis zei

Nooit te jong om het te leren.. En kleine H. kan mss zorgen voor wat ambiance in de keet?!

Maxentia de Beauvais zei

Ze kan tussen de stemhokjes rondlopen en scanderen "het potlood niet natmaken!". Misschien krijgt ze dan ook zo'n flinke pree als jij zult ontvangen!

pierre du coin zei

@ maxentia: misschien lukt het nog net om haar te laten zeggen: "voo de goei stemmen hé".
Wat die pree betreft lig ik hier al nachten wakker met de vraag hoe ik die zal besteden. Ik denk dat ik ze in een lottobulletin en wat krablotjes ga investeren.

Cursief Huigje zei

vergeet echter niet: "als je goed je best doet op zondag 8 oktober, dan mag je zeker nog eens terugkeren ... als dé Guy bijvoorbeeld eens zou struikelen:)

Unknown zei

Gdvrd, jij liever dan ik, maar voor een paar koffiekoeken met drie mensen uit hetzelfde gezin is de wereld gesteld, laat kleine H maar eerst stemmen, alles gelijk geblokkeerd

Sofie zei

Blijkbaar moeten jullie toch een streepje voor hebben. Goeie connecties? ;-)

Anoniem zei

Ik heb ook prijs, mijn zus ook. Ik zal aan je denken.

Anoniem zei

Amai, zitten er in Aalst dan zo weinig dertigers dat ze al twee leden van hetzelfde gezin moeten aanspreken?
Erg zeg.

Maar bon, ik durf te wedden dat het ongetwijfeld een extreem leerrijke ervaring voor jou zal zijn ;-)

Verslag verwacht!