donderdag, september 07, 2006

Help, ik heb soms een boebel in mijn broek

Bent u ook soms gegeneerd als u in een winkel met pasgeld wil betalen. Ik zie soms mensen raar kijken naar de vreemde boebel in mijn broek. Tja mensen, ik steek nu eenmaal alle kleingeld in mijn broekzak en als ik een winkel niet meer kan betalen met mijn stukken van vijf, twee of één cent, wat moet ik er dan mee? Als ik dan betaal verontschuldig ik mij soms voor het kleingeld, maar geld is toch geld? Right? Alles in mijn spaarvarken steken vind ik ook geen goed idee want als je dan je vol varken vol stukken van 2 cent leegt, is de oogst vrij mager…

12 opmerkingen:

Anoniem zei

tcho, misschien een beetje vervelend dat je mensen ophoudt, maar het moet toch maar gebeuren ze. en zoveel mogelijk den truc 'voila nog 12 cent erbij en ge kunt een briefke teruggeven' proberen toepassen, dat helpt ook.
de boebel die ik soms in de broek heb die is van de gsm. maar naar het schijnt gaan mijn zaadjes daar van dood. dus proberen we die maar ergens anders te stoppen. voor het geval

Anoniem zei

ik betaal ook altijd met zoveel mogelijk kleingeld en dat kondig ik altijd aan en ik ga me er niet in opjagen. Geld is geld!

Anoniem zei

Ik heb de slechte fout van altijd grote stukken of briefkes te geven...

Af en toe kan ik mijn moeder overtuigen van dan een paar bruine centjes te wisselen maar de laatste tijd weigert ze categoriek. Ik steek ze dan maar in mijn spaarpotschaap. Enkel de 1 en 2 centjes, die van 5 kunnen meestal nog in één of andere snoep- of drankautomaat.

Anoniem zei

Heb meestal ook een hele berg kleingeld in mijn Eastpak-buideltas zitten. In mijn broekzak bewaar ik zelden kleingeld. Loop maar eens een ganse dag met een broek vol koperen rommel rond. Ik krijg er jeuk van.

Meestal maak ik 's avonds mijn kleingeld leeg. Alles onder euro verdwijnt in een pot. Als deze vol is gaat deze naar de bank. Zitten soms ook stukken van 1 en 2 euro bij.

@ Joke: Ik heb een spaarpotpoedel. Daar steek ik af en toe briefkes van vnl 5 euro in.

Anoniem zei

Ik betaal altijd met kleingeld in winkels (krant, lotto, tabak) waar ik precies weet hoeveel ik zal moeten betalen en dan heb ik dat bedrag vooraf reeds uitgeteld en klaar in de hand.

Pink Lady zei

ik vind een portefeuille toch nog altijd het handigste... en die steek ik dan in mijn saccoche! Ah, it's good to be a Lady!

Anoniem zei

@ Pink Lady: Kan een vent dan niet met een saccoche rondlopen? (Misschien geven we dat ding dan beter een andere naam.) Maar ik vind een stoere kerel met een tas wel kunnen... Of niet?

Anoniem zei

you two cents dude! hoe kan dat een beobel in je broek vormen, leg het maar uit!

trouwens een broek zonder boebel dat zou pas een beetje raar zijn zekers ;-)

Pink Lady zei

@palissander tuurlijk mag da, van mij mag iedereen dragen wat hij/zij wil, maar eerlijk gezegd ben ik nog geen enkele man met een "saccoche" tegengekomen... Of het moest Joey van Friends zijn met zijn "mannentas"...
Misschien een uitdaging voor saccochen-ontwerpers: een stoere handtas voor mannen, een gat in de markt!

Sofie zei

Van het kleingeld word ik ook altijd horendol! Ik heb er zelfs een apart zakje voor. Spijtig genoeg geef ik toch teveel biljetten uit, tot het teveel begint te wegen. Dan probeer ik de munten weer uit te geven en dan is het weer de beurt aan de biljetten. Ga zo maar door..

Elsbabbel zei

Als ge die boebel maar uit uwen broek gaat voor ie de was invliegt !

Unknown zei

Het zou natuurlijk meer opbrengen moest dienen boebel van briefjes voortkomen maar ja, vele kleintjes maken één groot.