dinsdag, september 05, 2006

uw nachtrust zal nooit meer dezelfde zijn...

Gelezen bij Els babbel (zie links) dat een hoofdkussen na een paar jaar voor 10 percent gevuld is met dode en levende mijten, hun uitwerpselen en half verteerde huidschilfers. Eééékes.

Het doet er mij aan denken dat wij tijdens de blokperiode op kot ooit ook eens een dergelijk bericht hebben gelezen. Het ging toen niet over een hoofdkussen maar een matras. Dus het aantal huismijten x 30 of zo. Wij hebben toen onze matrassen uit de kamer gesleept naar de gang en zijn er daar als een gek op beginnen springen. Gelukkig hadden wij geen microscopisch gezichtsvermogen want het was een ware explosie van huismijtledematen en weggecatapulteerde uitwerpselen. Jaja, die dag is tot op heden een rouwdag voor de huismijtpopulatie uit de Van Hulthemstraat.
't Was in ieder geval een ideale manier om effe te ontstressen tijdens den blok.

11 opmerkingen:

Elsbabbel zei

ja Pierre, bééééééééstjes, allemaal bééééééééstje en niet alleen als je gedronken hebt...

Anoniem zei

Het is ook een ideale manier om te achterhalen of ge allergisch zijt voor huisstofmijt en consoorten... Ik kan ervan meespreken. Lang leve synthetische kussens!

Anoniem zei

Jakkes! En ik slaap de laatste tijd al zo slecht. Het zal er na lezing dezer wellicht niet beter op worden.

Anoniem zei

Bedbugs, hehe. Kom je ook in goedkope guesthousen tegen in Azië.

Nathalie zei

Aangezien mijn kat vroeger geregeld eens op het bed piste, zijn de - synthetische, want allergisch aan stofmijt - kussens en donsdekens wel geregeld eens gewassen geweest.

Dat herinnert mij aan een episode in mijn oude VUB-kot. Eén van de campuskatten had haar teek verloren op onze deurmat, dus wij als kiekens in paniek geschoten wegens ge weet nooit wat die teek nog allemaal had gedaan voor ze verpletterd werd, en daarna het hele kot ontsmet met anti-teken en beestjes spray, waarna we opgetogen met javel zijn beginnen kuisen. Nog nooit was dat kot zo proper, en het was ook een zeer zwarte dag voor de insektenpopulatie van onze koten op de campus!

Anoniem zei

De Van Hulthemstraat... daar zat ik ook twee jaar op kot zie!

Anoniem zei

@maarten: veeeeeel mensen zitten/zaten daar op kot, ik kwam er vroeger ook veel op verschillende plekken. Fijne straat :-)

pierre du coin zei

@ maarten: miljaar ik weet al het straatnummer van mijn kot al niet meer, maar kom nu niet zeggen dat we het over de langharige maarten hebben met een boon voor martine prenen hé!

Anoniem zei

Goh, wat moeten die beestjes in de van hulthemstraat toch jaarlijks opspringen van contentement tussen al die fresh en new gel, lakken, mousses en wetlooks!
Sun parks voor haarbugs!
yeah!

Anoniem zei

Ahh, de Van Hulthemstraat, dat is hier om mijnen hoek.

Zitten er in synthetische kussens ook beestjes? Anders kan ik met een gerust hart slapen ikke :D

pierre du coin zei

@dramoghe: beware, the beestjes are everywhere...