dinsdag, september 05, 2006

Lost

Niet Lost-kijkers kunnen best nu wegzappen wegens hoogst on-interessant. Alle anderen kunnen verder lezen op eigen risico.
Maandenlang naar uitgekeken: het vervolg van Lost op VT4. Met een blik cola en zak chips in zetel en enkel tijdens pauzes effe naar het toillet gespurt. Voor de rest ging mijn onverdeelde aandacht naar den Locke, Kate, Sawyer en heel den bataklan op het eiland. Zoals gewoonlijk heb ik er na afloop een pak vragen bij. Zeker na het bekijken van de samenvatting van een uur die vooraf werd getoond en die volgens mij een aantal hints moet bevatten:

  • Hullen the others zich speciaal in lompen (zie verhaal Kate) om ‘aangespoelden’ te misleiden?
  • Waarom en op welke basis kiezen the others personen uit die voor hen interessant zijn? Ik dacht dat zij speciale voorkeur hadden voor kinderen (dochter Française, Walt, en binnenkort voor de baby’s van Claire en Sun ?
  • Zitten the others in de centrale bunker en is het beeld dat Locke zag oplichten en probeert te reconstrueren een grondplan van alle bunkers?
  • Wat is in godsnaam gebeurd met die gast die oorspronkelijk in den bunker zat en nadien wegliep in het woud?
  • Wat met het beest/zwarte rook?
  • Ik had zo’n gevoel dat “magnetisme” een rol speelt, iets wat nu heel erg versterkt wordt nu we meer over Rose weten.
  • Heeft Michael er nu echt een paar neergeknald en wordt hij gechanteerd of is hij nu een van the others geworden?
  • Was de gevangene misschien de leider van the others?
  • Heeft iedereen nu een band met iedereen? Waren ze misschien allemaal op een of andere manier in dat psychiatrisch ziekenhuis? Namen ze allemaal dezelfde soort hallucinerende medicatie?
  • Waarom zagen we in deze aflevering geen “waanvoorstellingen” genre van dingen/mensen die er eigenlijk niet zijn (vader Jack, mede-patiënt Hurley….).
    Afspraak volgende week?

9 opmerkingen:

Bert zei

Over The Others hoef je je niet teveel zorgen te maken, die komen ruim aan bod in seizoen 3, alsook de zwarte rook.

Het geheim van de bunker, de plattegrond, en de reden dat Michael opeens voor de andere partij kiest... dat, mijn vriend, wordt lekker mooi uitgesmeerd in de finale die binnenkort te zien is... Nog eventjes geduld!

Sofie zei

Inderdaad weer een rare aflevering gisteren. Antwoorden worden zelden gegeven door de makers, vragen daarentegen. Ik kijk al uit naar de volgende aflevering! De magnetische velden komen meer en meer aan bod (cfr. Rose en Lock). Misschien is dit een tip of leiden ze ons weer naar iets anders. Wie weet!

Nathalie zei

Ik zit nog maar aan de eerste reeks van seizoen 2, wegens alles gemist de eerste keer (wij zijn verplicht te kijken op RTL of op TF1, wegens geen VT4 verkrijgbaar in Wallonië, zelfs niet via digitaal!). De link met de kinderen lijkt me nogal sterk, aangezien ze blijkbaar ook de twee kinderen van de "andere aangespoelden" ontvoerd hebben.

Volgens deze aflevering (die waarin je alles ziet wat er met Ana-Lucia en haar groep gebeurd is) werd de lijst samengesteld op basis van "interessante mensen".

Volgens de US mensen is Michael gewoon bereid alles te doen om zijn zoon terug te krijgen, en is dat dus eigenlijk een soort test. Meer weet ik er ook niet van.

Anoniem zei

Allez, 't is toch fijn om hier en daar iets te lezen over de aflevering van gisteren.

Ik kan de reclame tussendoor absoluut niet verdragen bij zo'n spannend programma. Ik bekijk het dus liever op DVD... Maar ondertussen ben ik natuurlijk wel razend benieuwd naar wat er allemaal gebeurd is.

Anoniem zei

Inderdaad, die finale is niet te missen. Heb ook gelezen dat seizoen 3 vooral over The Others gaat gaan, maar ik heb ook ergens opgevangen dat lang niet alle vragen beantwoord zullen worden in de reeks!

Anoniem zei

De others zijn beschaafde mensen, alles maakt deel uit van een experiment. Zoals Henry Gale zij, wij zijn geen moordenaars , jullie wel. Een uit de hand gelmoopen experiment, met een quarantaine zone.... Vraag is wel hoe je dean kunt verklaren dat iedereen zot komt op dat eiland... de ingebeelde stemmen, monsters en zelfs hallucinaties. Er is meer aan de hand, het eiland heeft magnetische, maar ik zou zelfs durven stellen magische krachten.

The others maakten lijsten op met interressante mensen, maar het eiland heeft de mensen ook vooraf uitgekozen, het lot van deze mensen was allang bezegeld.... (waarzegster bij Claire..., Lotto Hurley, Rose magnetisme, Locke die zijn benen weer kon gebruiken op het eiland, Eko, die een vriend in een drugsvliegtuid op het eiland vind, en nog zoveel meer dat ik niet kan opnoemen!)

In de ban van Lost!!!

Anoniem zei

ik kan je het allemaal vertellen want op Prime is seizoen 2 al afgelopen. Ik zal je het einde vertellen: het eindigt in de sneeuw!
Maar daar weet je natuurlijk nog niks mee en maar goed ook

gypsy zei

oeh wat zou ik graag een theorietje in de groep smijten. helaas pindakaas, ik heb de eerste afleveringen van het seizoen moeten missen. de schoonma had twee uur tmf in plek van vt4 zitten opnemen op video, aaargghhh...

pierre du coin zei

@ bert: goed dat de zwarte rook terugkomt. Ik vreesde al dat we daar niets meer gingen over horen.
@micky: die gast die oorspronkelijk in de bunker zat komt volgens mij ook terug (lid van the others?). In de samenvatting van een uur zat hij er ook weer in.
Die theorie van de zwarte rook is wel interessant.
@ramirez: mmm sneeuw. Dus we gaan de ijsbeer nog zien?
@gypsy: deel uw theorie maar met de goegemeente hoor. Als er 1 ding zeker is, is dat alles kan.