maandag, mei 29, 2006

Aanbevolen door topfokkers

Zodra ik de colruyt binnenrij met mijn karretje neemt mijn automatische piloot het over. Boodschappenlijst wordt systematisch afgewerkt en aangevuld met koeken, blikjes kattenvoer en cola. De heilige drievuldigheid die zo heilig is dat die niet meer op ordinaire lijstjes hoeft. Mijn brein stuurt mij ook steeds langs hetzelfde traject doorheen de winkel. Eén blik en David Copperfieldsgewijs belanden alle vertrouwde merken in mijn kar. Ik ben meestal ook zover heen dat ik pas aan de kassa mijn ticketje van het vlees tussen mijn bons zie en dan halsoverkop nog naar de vleesafdeling moet spurten om mijn bestelling af te halen.

Nu probeer ik mij af en toe uit die winkelsleur te halen en volg een willekeurig patroon doorheen de winkel. Dat houdt een man scherp op zijn zoektocht naar voedsel. En ik kijk ook eens naar de producten die niet op grijphoogte staan. En wat vond ik enkele weken geleden! Zomaar tussen de choco en confituur: pindakaas. Mij enkel bekend van de reclames op Ned2 maar nu mag u mij altijd wakker maken voor een sneetje bruin brood met boter en een royale portie pindakaas. Onwijs gaaf!

5 opmerkingen:

Anoniem zei

*Ding doing* "Bestelling nummer 434 is klaar aan de beenhouwerij."

Heeft David Copperfield slechte oren? Of ben je zo geconcentreerd op je merken dat je dat niet hoort?

:-)

K. zei

en, smaakt dat?

pierre du coin zei

yep, pot is bijna leeg! En in runners world gelezen dat pindakaas de goede soort van vetstof (onverzadigde) bevat. Dus geen schuldgevoelens.

K. zei

het klinkt voos. Zoals teenkaas ofzo

Anoniem zei

... bovenop de pindakaas moet je nog een zeer royale laag confituur smeren (aardbeien of krieken). Het geheel wordt dan wel verschrikkelijk messy om te eten maar wel hemels!