dinsdag, mei 16, 2006

draai dan 4 8 15 16 23 42

Het zal weer serieus afkicken worden volgende maandagavonden. Ik kan er mijn vinger niet opleggen maar ik voel aan mijn water dat dit een cruciale aflevering was vol met verborgen hints. Mijn water was wel onder invloed van cola-light-lemon maar volgens mij versterkt dat juist mijn intuïtie. Zoals we al gewoon zijn blijf ik ook nu met een pak vragen zitten die ik dan ’s nachts in bed lig te herkauwen. Sta mij toe mijn herkauwsel aan u voor te leggen:
· Hugo Hurley Curly Teddybear kende Libby (de blonde shrink) blijkbaar van in de instelling. Elementry my dear watson, elementry. Schrijf maar op: de personages kennen elkaar!
· Ieder personage heeft voor de crash iets belangrijks meegemaakt in zijn of haar leven. Misschien zijn ze allemaal mentaal ‘gecrashed’ en zitten ze nu in dezelfde instelling met dezelfde medicatie en dus dezelfde visioenen. Let op het subtiel terugkomen van het woord "dezelfde" wat mijn stelling des te meer kracht bijzet!
· Midnightcruiser (http://midnightcruiser3.blogspot.com/), een blogger met connecties, heeft van de regisseur gehoord dat de plot heel spectaculair is en dat alles duidelijk zal worden. Er zitten dus weldegelijk hints in vorige afleveringen.
· Als je de cijfercode (4,8,15,16,23 en 42) bij elkaar optelt kom je aan 108. En dat is het aantal minuten dat de klok loopt. Als we verdergaan met de 108 en de 1 optellen met de 0 en 8 komen we aan het cijfer 9. Er zijn 15 hoofdpersonages wat dus wil zeggen dat er nog zes hoofdpersonages zullen sterven. Ik ben er nog niet achter welke zes.
. Ik heb de cijfercode ook ingetoetst als telefoonnummer. Ik hoorde toen duidelijk de stem vanuit het Dharma-project die in correct Nederlands zei "het oproepnummer dat u nu draaide is niet in gebruik". Ik blijf proberen. Misschien dat als de code in de bunker niet meer geactiveerd wordt het telefoonnummer wel zal werken?
· Als je het woord "lost" omgekeerd schrijft krijg je "tsol". Als je "tsol" ingeeft bij google krijg je 1.220.000 hits. Ik zit nog maar aan 112 maar ergens zit daar ook nog wel een tip. Als er vrijwilligers zijn om te helpen zoeken, dan verdelen we de 1.220.000 hits?
· Tot slot voel ik aan mijn water dat magnetisme een belangrijke rol speelt. Ergens moet dit worden gelinkt aan de inplanting van de bunkers en het feit dat vliegtuigen, luchtballonnen, schepen enz. op het eiland crashen. Zeg dat pierre du coin het gezegd heeft!
Gelieve mij nu te excuseren…. mijn water…

21 opmerkingen:

Anoniem zei

Ah ah, spijt dat ik geen tv'tje heb.. Gelukkig krijg ik hier zoals steeds een zeer verduidelijkende samenvatting.

Anoniem zei

Hihi, leuke theorieën!
Ik ben ook een Lost-fan!

Bert zei

Heb per ongeluk al twee namen gelezen die nog dit seizoen zullen sterven... toevallig geen interesse, zeker? :-)

Anoniem zei

sow die heeft goed nagedacht!!
maar tot hoever gaan de seizoenen nog?
het wordt steeds onduidelijker

Anoniem zei

jah jah, goede opmerkingen... ook wat minder goede. de getallen bij elkaar optellen = 108 minuten, hele goede, wist ik helemaal niet maar de rest lijkt me allemaal onzin.. heb dat nummer ook gedraaid, maar hoor geen Dharma-Initiative stem of wat dan ook. De indrukwekkendste opmerking vind ik nog wel die van de_zitser.. die getallen intypen in google earth en je krijgt de fiji eilanden, jij bent lekker bezig geweest knul. zulke dingen zijn gewoon meesterlijk bedacht.
Misschien 4 8 15 16 23 42 voor de lotto gebruiken?;)

Anoniem zei

Nog iets wat met de 4 uit het rijtje te maken heeft.

Jack heeft 2 armen en 2 benen.

2+2 = 4

en als je de armen en benen van locke erbij optelt kom je uit op 8

Dit kan mischien ook wel interessant zijn

Anoniem zei

wat dacht je van "flight 815" waar de losties opzaten, daar zit het nummer 8 & 15 in

Anoniem zei

het is met het vlucht nummer nog veel erger want vlucht 815 vertrok van terminal 23
he dat zijn dan weer 3 van de 6 getallen

Anoniem zei

Wat een gave serie.... voor nog meer facts over de 'Numbers' check deze site

http://www.lostpedia.com/wiki/The_Numbers

Anoniem zei

De nummers 4,8,15,16,23,42 en het Dharma logo komen uit het oosterse I-Ching

Shino zei

Haha, meesterlijke blog!

_O_

Anoniem zei

Ergens teruggevonden:

Er zaten 4 pistolen in het koffer van de Marshall.
Claire was 8 maanden zwanger toen het vliegtuig neerstortte.
Het aantal leden dat in Daniëlle's research team zat was 15.
Jack, Kate en Charlie vonden de piloot 16 uur na de crash.
De beloning voor Kate aan te geven bij de politie van $23,000

Anoniem zei

ik heb een lul van 42 cm, WE ZIJN DE CODE AAN HET KRAKEN IK VOEL HET!

Anoniem zei

Kate overvalt een bank om een vliegtuigje op te halen... uit kluisje 815

Anoniem zei

haha t is en blijft een serie omg... ga ff 12000000 hits af op tsol

en die stem die je hoort is van kpn nederland telecom die zegt dat nr niet in gebruik is omdat nr niet bestaat :D hoe ver kan je in een serie opgaan :P

mjah we zijn nu al veel verder
charlie is dood.... lock heeft naomi naar the beyond gestuurd en jack + kate en rest zijn ooit van t eiland afgekomen en willen weer terug :)

s4 spoilers tot zo ver: nix.. jah desmond heeft spijt en schuldgevoelens omdat hij niet zo goed weet of charlie : was meant to die

Anoniem zei

ik kan niet wachten op het vervolg ... kei kut dat charlie dood is ... maar wat mt die cijfers? wil ik nu ook wel eens weten ... en ze zijn idd van het eiland geraakt ... maar jack is nen junkie ofzuuu!! echt vreemd, ik wil meer weten! weet er toevallig iemand al iets over seizoen 4?!

Anoniem zei

Meneer,

helaas weet je veels te veel over deze kwestie.
Wij, van het lostteam, zijn overeengekomen dat
er de nodige maatregelen tegen u genomen moet-
en worden. Wat, wanneer, hoe en waar dit zal ge-
beuren blijft tot heden nog onbekend. U zult het snel
ondervinden.

483898498,

Het TsolTeam

Anoniem zei

Ik weet niet waar je he3t over hebt... maar tsol is een band, vind je het gek dat je zoveel hits krijgt

Tom zei

mmm... Ooit eens aan de bijbel gedacht gezien de nummers? ik wel... bekijk de namen... Jakob, benjamin, aaron (bijbelse namen)...
Denk aan mozes.

grt Tom

Tom zei

Wie is mozes in Lost?
Ben net 15 min geleden klaar met seizoen 5.... Great!

oakleyses zei

christian louboutin outlet, oakley vault, burberry outlet online, cheap ugg boots, ugg australia, christian louboutin shoes, burberry outlet online, louis vuitton handbags, ugg outlet, replica watches, tiffany and co, nike air max, christian louboutin, michael kors outlet, oakley sunglasses, kate spade outlet online, nike air max, nike outlet, prada handbags, cheap oakley sunglasses, ugg boots clearance, gucci handbags, michael kors outlet online, polo ralph lauren, louis vuitton outlet, ray ban sunglasses, oakley sunglasses, cheap ugg boots outlet, replica watches, chanel handbags, nike free, louis vuitton, polo ralph lauren outlet, tiffany jewelry, michael kors outlet online, longchamp outlet, tory burch outlet online, michael kors outlet online sale, ray ban outlet, longchamp handbags, cheap oakley sunglasses, michael kors handbags, louis vuitton outlet, michael kors outlet store, jordan shoes, red bottom shoes, ray ban sunglasses