maandag, mei 22, 2006

warte pierre, ich komme, nicht weglaufen

Zondagmorgen 7u15, met de kleine H. (20 maand) op schoot in sofa. H. net een flesje leeg, ik al eens van mijn eerste cola genipt. In onderling overleg nog eens naar de herhaling van het nieuws aan het kijken wegens gemist gisteren. In Oost-Europistan geven twee politieke bonzo's elkaar voor de camera een paar motten (eerder verwijfde kletsen als je het mij vraagt, maar u vraagt het mij niet hé). Er was niet echt een gevecht in regel maar de agressie vonkte wel uit de ogen. Bij zoiets komen dan spontaan volgende gedachten naar boven bij mij "ironie, zou dat in ons parlement ook kunnen?, mannetjesdieren, vrouw in het spel, vrouw in het spel". Hasse zat ondertussen met grote ogen te kijken en riep licht in paniek "slaan, mag niet!".
Ik ben blijkbaar al 32 jaar zo murw geslagen met geweld op tv dat ik enkel het grappige van deze situatie inzag en niet meer het in se gewelddadig karakter van de beelden. Misschien toch maar opletten waaraan we kleine kinderen zomaar blootstellen. Niet dat we hen kunnen afschermen van de echte wereld maar het moet nu toch ook niet van het beeldscherm druipen.

Toen de winnaars van eurosong eraan kwamen heb ik maar weggezapt. Nicole - ich will ein bischen frieden- met de gitaar achtervolgt mij soms nog in mijn dromen.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik vind Hasse een coole naam!

pierre du coin zei

thanks.
Komt van Hasse Simonsdochter van thea beckman.