woensdag, mei 24, 2006

de bruin enveloppen

Twee weken geleden mijn belastingsbrief in de bus gekregen en vorige week pas mijn afrekening van vorig jaar. Gelukkig krijg ik dit jaar een klein beetje terug. Ja tarara, dat is wel mijn eigen geld dat de staat teveel heeft afgehouden dat ik nu zogezegd terugkrijg zonder interest.
Maar mijn haar komt helemaal recht bij wat ik nu lees in de krant: de belastingsadministratie heeft al aan tientallen, mogelijk zelfs honderden mensen een aanmaningsbrief gestuurd voor ze hun aanslagbiljet kregen. Nu ja, er zal ergens wel een fout gebeurd zijn ofzo. Maar verder in het artikel staat “Financiën raadt iedereen aan om naar zijn lokale belastingskantoor te stappen voor overleg”. Ja hallo? Tuurlijk, nemen die mensen toch gezellig een dagje verlof om naar het belastingskantoor te gaan. De enige dag dat ik naar het lokaal belastingskantoor ga is op de allerlaatste dag dat de brieven moeten binnen zijn en ik hem nog op de valreep persoonlijk door de brievenbus ram.
Voilà, dat kan deugd doen zo eens zagen over de belastingen.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Zagen over belastingen!? Dan kom ik lekker meedoen! Momenteel namelijk vennootschapsbelastingen aan het blokken, en er ligt ook nog een cursus personenbelasting voor me klaar. Aangiftes, berekeningen,.. ze komen m'n oren uit!

Anoniem zei

Wij hebben onze belastingsbrief nog niet gekregen. Mogen wij dan zo naïef zijn en denken dat ze ons vergeten zijn? Waarschijnlijk komt de ontnuchtering binnen een paar dagen.

pierre du coin zei

anoniem,
wil je soms die van ons?
D.G.

Anoniem zei

Tja, tis te zien. Krijg je terug of moet je opleggen?

Ariff zei

"de bruin enveloppen" doet me eerder denken aan een kapitalistische neo nazi partij die u vervolgd als je niet op tijd betaalt dan aan de belastingen. Of is dat nu België ?

/Ariff loopt weg en vraagt zich vanalles af...

Anoniem zei

Afrekening vorig jaar nog altijd niet gekregen... Nieuwe bruine envelop uiteraard wel!