donderdag, mei 11, 2006

de orde der weekdieren

Waar ik dus ongelooflijk kan van genieten is om in mijn bad te liggen. Ik ben dan ook een vooraanstaand lid van de orde der weekdieren want voor anderhalf uur in bad liggen draai ik mijn hand niet om. Doe mij maar een scheut lavendelolie en gooi er ook maar zo’n bruisballeke bij. En als ik mij eens helemaal wil laten gaan smijt ik er nog een peut badconfetti in. Een goed boek en een doekske voor mijn bedampte brilglazen liggen ook altijd binnen handbereik. De max is op zaterdagavond vanuit mijn bad de matchen van Club Brugge volgen via de radio.
Mijn goede vriend Haile Gebreselassie zegt dat ook altijd. “Mon ami Pierre », zegt hij dan, « prendre un bain, c’est nettoyer le corps et l’esprit. Mais nettoyer le bain c’est pour la femme.” Laat het duidelijk zijn dat dat laaste volledig voor rekening van Haile is!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik zal de 2 laatste zinnen eens boven uw b(a)ed hangen...

Anoniem zei

Onze goeie vriend Haile zegt ook weleens "La femme, c'est une amie, mais quand vous ne fait pas ce qu'elle demande, elle te donne une plaque bakkès !" En ik kan het weten, die verduivelde Haile toch, die man verdient een standbeeld...