dinsdag, mei 16, 2006

Kopje koffie glazenwasser?

Om de ruiten te kuisen op het werk is een heuse professionele ruitenwasfirma onder de arm genomen. Ik hoop dan altijd dat ze een vrouwelijke ruitenwasster met combats, werkbroek, cowboyhoed en vooral witte t-shirt zullen sturen die dan gul met water de ruiten een beurt komt geven. Met zwoele stem buigt ze zich dan over mij heen en vraagt “oh, monsieur pierre zal ik uw aandampende brilglazen eens onder handen nemen, waarna ze speels wat schuim naar mij blaast.”. Het kordate “allo ik zin Bart en kum voor de ruuten kuusen” haalde mij bruusk uit mijn dagdroom. Blijkbaar werken bij de ruitenwasfirma alleen uit de kluiten gewassen West-Vlaamse beren.
Het gedoe met de ruitenwasser deed me plots wel denken aan een programma dat indertijd liep op Nederland 2 met Henk Spaan en Harry Vermeegen. Ik geloof dat het PISA heette en het had o.a. een item over de boerderie (je moet em slaan pa) en popie-jopie. Maar ook iets met een glazenwasser en een naakte vrouw die die onschuldige man dan binnenriep met “kopje koffie glazenwasser” gevolgd door hilarische “nou dat sla ik niet af”.
Ik bestierf het dan ook bijna toen ik daarnet aan de glazenwasser vroeg “kopje koffie glazenwasser” en hij antwoordde met “liever iets fris meneer”.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Dat programma was ik helemaal vergeten.
Sloam Pa!
Koud hè?!

Bert zei

Zijn bovendien niet altijd de slimsten... zo zag ik ooit eens een type die de deur niet openkreeg. De sleutel zat erop en het spel was gesloten en de jongen is er dan maar iemand gaan bijhalen...

pierre du coin zei

Twee weten altijd meer dan één hé!